O Proxecto Documental Integrado da Biblioteca deste curso 2021/2022 trata do Camiño de Santiago. O alumnado de 5ºC e 6ºC desenvolveu o traballo, ao longo docurso, tal e como se amosa nos obxectivos e actividades que a continuación se expoñen:
Primeiro trimestre (unha sesión semanal)
OBXECTIVOS:
Buscar información acerca do Camiño de
Santiago
Contextualizar o fenómeno Xacobeo
Coñecer, en liñas xerais, os sete
camiños que chegan a Compostela
Estudar algunas manifestacións
arquitectónicas ao longo do percorrido
Concienciar ao alumnado do camino como
recurso turístico de gran valor
ACTIVIDADES:
Proponse ao alumnado que, en pequenos grupos, realicen unha búsqueda de información sobre o Camiño de Santiago cada un centrado en diversos aspectos; para deste modo, se interesen e coñezan de primeira man o máis relevante.
Consultarán aspectos tales como:
Información das distintas rutas: etapas,
mapas, monumentos…
Blogs de vivencias de peregríns
Rutas turísticas relevantes
Unha vez realizado cada traballo de investigación o alumnado intercambiará a información para así entre todos ter unha visión máis completa do camiño.
RECURSOS:
Internet
Biblioteca de centro
Almanaques do ano 2021 cunha ilustración
do Camiño de Santiago
Guía moi visual sobre o Camiño
Guía en formato de banda deseñada
“Compostela, camiño de pedra”
Publicación visual sobre o Camiño Eixo
Atlántico
Enlaces da Voz de Galicia adicada ás
gárgolas Compostelás, entre outros.
Videos explicativos do Camiño
Segundo trimestre (unha sesión semanal)
OBXECTIVOS:
Realizar traballos de investigación
acerca dos sete camiños que levan
a Santiago a partir da información recollida polo alumnado no 1º trimestre
Coñecer os símbolos propios do camiño
Intercambiar entre alumnado lecturas
relacionadas co camiño
Coñecer de cerca os motivos polos que
tanta xente fai esta viaxe
Visionar películas, series e enlaces
útiles sobre o camiño de Santiago
ACTIVIDADES:
Empregando as TIC, o alumnado do 3º
ciclo realiza en cartolina de cores un resumo de cada un dos camiños
cos debuxos máis representativos, empregando infografías, representando
visualmente a información (imaxes, íconos, textos) e unha vez realizados,
expoñeranse polas entradas e corredores.
O alumnado do centro disfrázase no
Carnaval de peregríns libremente, pero tendo en conta a vestimenta, material e equipamento
para facer o camiño de Santiago. Faise
un desfile polas rúas da localidade.
Os nenos e nenas intercambian lecturas
relacionadas coa temática, “Sar e Sarela e os monstros de Compostela”, “Os tres
peregríns”.
Elabórase entrevista a persoa que fixo o
camiño e así, coñecer de cerca os motivos que o levaron a facelo
Visionado da “Vía Láctea” de 1969
RECURSOS:
Internet, Biblioteca de Centro e aula,exercicios interactivos, infografías,
mapas, murais, láminas, fotos, videos…
Terceiro trimestre (unha sesión semanal)
OBXECTIVOS:
Contactar e gozar de xeito real do
camiño e consolidar dalgunha maneira os coñecementos adquiridos nas partes
anteriores
Recitado de poesía por parte do alumnado
Coñecer directamente a simboloxía do
camiño respectándoa ao longo do traxecto
Estudar o camiño como unha paisaxe
natural e cultural
Entender o camiño como un medio
excepcional para e Ed. Ambiental
ACTIVIDADES:
Coñecemento
de refráns, cancións e videos explicativos do camiño
O día 21 de xuño o alumnado disfrutará
dun percorrido que partirá do Monte do Gozo ata a Catedral.
Visitarase o Museo das Peregrinacións
Farase unha ruta turística no tren
urbano
Os nenos e nenas recitarán o soneto de
Gerardo Diego ás dúas torres da Catedral
de Santiago.
“O final da viaxe
non é o destino
senón os contratempos
e recordos que se crean
no camiño”
Ningún comentario:
Publicar un comentario